Wyjaśniamy kluczowe pojęcia, by lepiej zrozumieć podejście MISS®

M

Metodyka Identyfikacji Strategicznych Interesariuszy®

- wieloetapowa procedura postępowania wraz z zestawem narzędzi, która wspiera analizę interesariuszy wybranego systemu społecznego (organizacji, projektu). Moduły, z których się składa pozwalają na zmapowanie otoczenia, skwantyfikowanie wzajemnych wpływów interesariuszy, ocenę oddziaływania interesariuszy na osiąganie celów strategicznych systemu, a także na klasyfikację interesariuszy na krytycznych, kluczowych i strategicznych dla analizowanego systemu. MISS® umożliwia priorytetyzację interesariuszy w oparciu o cele badanego systemu, jak również wyznaczanie celów i dopasowywania ich mierników do interesariuszy w szeroko rozumianym otoczeniu.

I

Interesariusz

- jednostka, grupa lub organizacja, która potrafi wywrzeć wpływ na osiągnięcie celów systemu i/lub która podlega oddziaływaniu systemu.

W

Strategiczne wskaźniki sukcesu (KPI)

- zestaw mierników określany indywidualnie dla danego systemu i w danym okresie przez zarządzających systemem, pozwalających na ocenę stopnia realizacji celów strategicznych tego systemu.

K

Interesariusz krytyczny

- interesariusz, który odgrywa znaczącą rolę w otoczeniu danego systemu (pod względem ważności oddziaływania i zdolności do wywoływania reakcji w otoczeniu).

K

Interesariusz kluczowy

- interesariusz, który wywiera lub potrafi wywrzeć w założonym horyzoncie czasowym znaczący bezpośredni wpływ na strategiczne wskaźniki sukcesu.

S

Interesariusz strategiczny

- interesariusz, który wywiera lub potrafi wywrzeć w założonym horyzoncie czasowym znaczący wpływ (bezpośredni lub pośredni) na osiągnięcie celów strategicznych systemu; jest wskazywany przez respondentów łącznie z dwóch zbiorów: zbioru interesariuszy krytycznych oraz zbioru interesariuszy kluczowych.

S

System

- system społeczny, który zostaje poddany analizie, np. przedsiębiorstwo lub inna organizacja, instytucja, projekt, społeczność.

Regulamin Polityka prywatności